1) Paczka standardowa to paczka o kształcie prostopadłościanu, której wymiary (sztuka załadunkowa) nie przekraczają sumy 2x szerokość + 2x wysokość + długość = 300 cm, gdzie:
a) maksymalna szerokość paczki nie może przekroczyć 80 cm;
b) maksymalna wysokość paczki nie może przekroczyć 60 cm;
c) maksymalna długość paczki nie może przekroczyć 200 cm;
a maksymalna masa brutto paczki nie może przekroczyć 50 kg,
2) Paczka niestandardowa – to paczka, której wymiary (sztuka załadunkowa) nie przekraczają sumy 2x szerokość + 2x wysokość + długość = 300 cm lub 80 cm szerokość x 60 cm wysokość x 200 cm długość, a jej krawędzie mogą obejmować elementy o nieregularnym, okrągłym, cylindrycznym, owalnym kształcie lub wystające poza jej obrys,a masa brutto paczki mieści się w przedziale do 50 kg.
Przedmiotem paczki mogą być rzeczy, które:
a) zawierają luźne lub ciężkie elementy
b) mają nierównomiernie rozłożoną masę;
c) umieszczone są w luźnym opakowaniu;
d) składająca się z kilku połączonych ze sobą opakowań.
e) są owinięte folią strecz
! UWAGA ! niezadeklarowany niesort jest dopłatą w wysokości 50 zł netto po weryfikacji przesyłki na magazynie przewoźnika za każdą zweryfikowaną przesyłkę
Zobacz instrukcję DHL: Paczka standard/niestandard kuriera DHL
Paczka standardowa to pojedynczy element o kształcie prostopadłościanu, którego najdłuższa krawędź nie jest dłuższa niż 150 cm, a żadna z pozostałych krawędzi nie jest dłuższa niż 70 cm, przy czym suma dwóch najdłuższych krawędzi jest mniejsza niż 180 cm. Podstawę paczki standardowej stanowi zawsze bok o największej powierzchni. Zakwalifikujemy Twoją paczkę jako standardową, jeżeli żaden jej fragment nie będzie przekraczać wymiarów paczki standardowej. Paczkami standardowymi są również koperty tekturowe oraz tuby o przekroju trójkątnym. Maksymalna waga paczki standardowej wynosi 35 kg, a jej opakowanie nie może utrudniać lub uniemożliwiać przesuwania jej po gładkich i płaskich powierzchniach. Paczka, która ze względu na swoje przymioty, m.in. takie jak: wymiar, nieregularny kształt czy wrażliwa na uszkodzenia zawartość, nie może być sortowana za pomocą mechanicznego sortera - w wyniku konieczności manualnego traktowania - zostanie zakwalifikowana jako paczka niestandardowa.
Wymiary paczki standardowej:
D ≤ 150 cm
S ≤ 70 cm
W ≤ 70 cm
* D - długość; S - szerokość; W - wysokość;
Paczka niestandardowa to każdy element będący paczką, którego ze względu na swoje rozmiary lub właściwości nie możemy zakwalifikować jako paczkę standardową.
Paczkami niestandardowymi będą m.in. paczki:
!UWAGA! Niezadeklarowany niesort względem gabarytu jest dopłatą w wysokości 600% netto usługi po weryfikacji przesyłki na magazynie przewoźnika za każdą zweryfikowaną przesyłkę
Standardowa paczka krajowa
Standardowa paleta krajowa
Paczka niestandardowa w serwisie krajowym i międzynarodowym (spełniająca minimum jeden z poniższych warunków)
Paleta niestandardowa w serwisie krajowym i międzynarodowym (spełniająca minimum jeden z poniższych warunków)
Wszystkie paczki zapakowane w opakowania firmowe DPD są paczkami standardowymi. Za opakowania firmowe DPD uznaje się: koperty tekturowe, foliopaki oraz firmowe opakowania kartonowe opatrzone logo DPD.
Przesyłki standardowe
Przesyłki niestandardowe/niesortowalne to takie:
Przesyłki zakwalifikowane jako duża paczka:
Waga rzeczywista, to ta, która określa fizycznie wagę paczki, natomiast waga gabarytowa przesyłki, jest wyliczana z wymiarów przesyłki na podstawie wzoru- każdy przewoźnik ma własny wzór wagi gabarytowej (wymiarowej).
Waga płatna przesyłki na jakiej ostatecznie wyliczany jest koszt transportu przez przewoźnika, polega na porównaniu wagi rzeczywistej z jej wagą gabarytową - pod uwagę jest brany wyższy wskaźnik, i tak jeśli nasza paczka rzeczywiście waży 5kg, ale z wymiarów waga gabarytowa wynosi 15 kg, to koszt transportu zostanie naliczony od 15kg. Dlatego tak istotne jest, aby deklarowane przez Państwa parametry przesyłki, były zgodne ze stanem faktycznym, pozwoli to uniknąć stresów związanych z dopłatami po weryfikacji przesyłki z racji na błędnie podane dane
Wzory:
DHL DxSxW/4000
DPD DxSxW/6000
GEIS DxSxW/10000
UPS DxSxW/5000
FEDEX DxSxW/6000
* D - długość; S - szerokość; W - wysokość;
Zobacz instrukcję DHL: Przewodnik pakowania przesyłek kurierskich DHL EXPRESS
Zobacz instrukcję DPD: Przewodnik pakowania przesyłek kuriera DPD
Zobacz instrukcję Geis: Jak prawidłowo zapakować paczkę kurierowi GEIS
Możesz zapewnić bezpieczne i punktualne dostarczenie paczki, korzystając z wytycznych i procedur dobrego pakowania ustalonych w wyniku badań przeprowadzonych przez UPS.
Zobacz instrukcję FedEx: Pakowanie przesyłki dla kuriera FedEx
Wytyczne dotyczące sposobu pakowania przesyłek znajdziecie Państwo również w regulaminach przewoźników, dostępnych na stronie danego operatora
Wymiary paczek DHL | Standard | Niestandard |
---|---|---|
Waga maksymalna (kg) | 31,5 | 31,5 |
Maks. D+S+W (cm) | 260 | 300 |
Najdłuższy bok (cm) | 120 | 200 |
Maks. długość pozostałych boków | 60 | 80 |
Wzór wagi wymiarowej: D x S x W/4000
Wymiary paczek DPD | Standard | Niestandard |
---|---|---|
Waga maksymalna (kg) | 31,5 | 50 |
Maks. D+S+W (cm) | 300 | 300 |
Najdłuższy bok (cm) | 175 | 250 |
Wzór wagi wymiarowej: D x S x W/6000
Wymiary paczek GEIS | Standard | Niestandard |
---|---|---|
Waga maksymalna (kg) | 30 | 30 |
Maks. D+S+W (cm) | 220 | 240 |
Najdłuższy bok (cm) | 140 | 160 |
Maks. D+Obwód (cm) | 300 | 300 |
Wzór wagi wymiarowej: D x S x W/10000
Wymiary paczek UPS | Standard | Niestandard | Duża paczka |
---|---|---|---|
Waga maksymalna (kg) | 30 | 70 | 70 |
Maks. D+Obwód (cm) | 300 | 330 | 419 |
Najdłuższy bok (cm) | 100 | 270 | 270 |
Wzór wagi wymiarowej: D x S x W/5000
Wymiary paczek FEDEX | Standard | Niestandard | Paczka dłużycowa |
---|---|---|---|
Waga maksymalna (kg) | 30 | 50 | 70 |
Maks. D+S+W (cm) | 230 | 300 | 380 |
Najdłuższy bok (cm) | 120 | 200 | 300 |
Maks. długość pozostałych boków (cm) | 50 | 70 | 80 |
Maks. suma 2 najdłuższych boków (cm) | 180 | 180 |
|
Wzór wagi wymiarowej: D x S x W/6000
* D - długość; S - szerokość; W - wysokość;
Zobacz nasz poradnik: Opony kurierem DPD, Opony kurierem FedEx
Zobacz nasz poradnik: Transport dużych gabarytów
Zobacz nasz poradnik: Przesyłki dłużycowe i dłużyce
Można powiedzieć, iż transport w drobnicy to nic innego jak transport naszych przesyłek w oparciu o przewoźnika kurierskiego, przede wszystkim ładunki drobnicowe charakteryzują się niewielką wagą, oraz różnorodnością kształtów i opakowań. Dodatkowo, tym co wyróżnia drobnicę są również jej rozproszeni nadawcy i odbiorcy.
W przypadku jeśli nasza paczka posiada większe parametry lub jest specyficznym towarem np. skuter, taki towar możemy nadać w doładunku, który polega na dołączeniu naszego towaru/ładunku do auta posiadającego wolne miejsce załadunkowe, gdzie kierowca bez dokonywania przeładunku dostarczy towar bezpośrednio do odbiorcy.
W przypadku kiedy mamy do nadania większą ilość ładunku, możemy zlecić transport autem dedykowanym, które podejmie i doręczy tylko nasz towar na warunkach ustalonych indywidualnie. Ten typ transportu często określany jest również jako transport całopojazdowy, transport solo czy transport LKW.
Nie masz pewności, który transport będzie najlepszy dla Twojego ładunku? Napisz do nas
Należy pamiętać, iż wszystkie terminy nie określone jako gwarant, są terminami planowanymi i są realizowane zgodnie z możliwościami serwisowymi przewoźnika na danym rejonie. Dotyczy to zarówno odbiorów jak i doręczeń, gdzie planowo przesyłki doręczane są w kolejnym dniu roboczym po udanym odbiorze, bądź do 48H w przypadku mniejszych miejscowości. Poza terminami standardowymi oferujemy również doręczenia gwarantowane, takie jak: doręczenie kolejnym dniu roboczym do końca dnia, doręczenia do godziny 9:00 / 12:00 w kolejnym dniu roboczym, lub doręczenia w soboty. Celem realizacji takiego zlecenia, prosimy o kontakt z naszym BOK, abyśmy mogli zweryfikować, który z przewoźników na danej trasie ma możliwość realizacji usługi gwarantowanej.
Dla każdej przesyłki można oznaczyć opcje dodatkowe, takie jak:
- pobranie: Czas zwrotu pobrania zależny jest od wybranego przewoźnika
- ubezpieczenie:
UPS gratis do kwoty 323 PLN, maksymalna kwota 200000 PLN
DPD gratis do kwoty 5000 PLN
GEIS gratis do kwoty 100 PLN, maksymalna kwota 100000 PLN
FEDEX gratis do kwoty 5000 pod warunkiem wpisania przy wycenie wartości towaru, maksymalna kwota 200000 PLN
DHL gratis do kwoty 500 PLN, maksymalna kwota 100000 PLN
Ubezpieczenie bez opłat podane jako kwoty w gratisie, przy rozpatrywaniu reklamacji, mają zastosowanie pod warunkiem wpisania przy wycenie wartości towaru
- dokumenty zwrotne:
Jest to usługa polegająca na wysłaniu dokumentów do podpisu przez adresata (np. faktury) i powrotu dokumentów do nadawcy. Kierowca po doręczeniu przesyłki, poczeka na podpis odbiorcy i zabierze dokumenty z powrotem. Czas zwrotu dokumentów wynosi około 7 dni
- PDI / telefon przed doręczeniem
Inaczej Pre-Delivery Information, to usługa dzięki której otrzymamy jako adresat informację przed przyjazdem kuriera o doręczeniu. Informacja o doręczeniu przesyłki może zostać przekazana mailem/ SMSem lub telefonicznie.
- awizacja odbioru przesyłki
Po wybraniu tej opcji, kurier powinien skontaktować się z nadawcą przesyłki, aby umówić odbiór paczki.
Proszę pamiętać, iż bez oznaczenia usługi dodatkowej, kurier nie ma obowiązku kontaktu telefonicznego z nadawcą przed odbiorem
Zobacz nasz poradnik: Cennik dopłat do przesyłek kurierskich
Jedną z najważniejszych rzeczy o której musimy pamiętać to dołączenie dokumentów do odprawy celnej dla przesyłek wysyłanych poza tern Unii Europejskiej. Każdy z przewoźników posiada własny wzór wymaganych dokumentów, do których niezbędna jest faktura handlowa lub faktura pro forma według wzoru przewoźnika- poniżej znajdują się dokumenty do pobrania w oparciu o różnych przewoźników. W przypadku potrzeby dołączenia dodatkowych dokumentów, Agencja Celna przewoźnika wystąpi z taką prośbą do nadawcy.
Natomiast dla przesyłek importowych odbiory planowane są na kolejny dzień roboczy a kurier realizuje odbiór dopiero po kontakcie telefonicznym oddziału nadającego z nadawcą i potwierdzeniu gotowości przesyłki do nadania
Kolejną istotną kwestią są zróżnicowane obostrzenia regulujące możliwość wysyłki różnych towaru, takich jak np. towary objęte akcyzą, towary ADR. Także zanim wyślemy towar, warto zorientować się w obostrzeniach na danym kierunku, gdyż zwrot paczki odbywa się zawsze na koszt zleceniodawcy
Poniżej przedstawiamy przykładową listę towarów wyłączonych z przewozu:
Pełna dostępna lista towarów wyłączonych z przewozu dostępna jest na stronach przewoźników.